Okres realizacji projektu: 01.10.2013 – 30.06.2015 r. (projekt zakończony)
Nazwa projektu: IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Celem głównym projektu było wdrożenie programów rozwojowych, które kompleksowo odpowiadają na zdiagnozowane potrzeby dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze danej szkoły i jej uczniów oraz kompleksowo i trwale przyczyniają się do jakościowych zmian w funkcjonowaniu szkoły i rozszerzenia jej oferty edukacyjnej.
Cele szczegółowe projektu:
Dla uczniów: wzrost 8 kompetencji kluczowych:
- porozumiewanie się w języku ojczystym
- porozumiewanie się w językach obcych
- kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne
- kompetencje informatyczne
- umiejętność uczenia się
- kompetencje społeczne i obywatelskie
- inicjatywność i przedsiębiorczość
- świadomość i ekspresja kulturalna
oraz:
- wzrost motywacji do nauki
- zniwelowanie deficytów edukacyjnych, rozwojowych i społecznych.
Dla nauczycieli: wzrost umiejętności stosowania i wykorzystywania metod aktywizujących i innowacyjnych.
Projektodawca/lider: Firma Szkoleniowo-Doradcza Anna Szywała Agata Szywała S.C.
Partner projektu: Gmina Świdnica
Projekt Moja szkoła został zaplanowany dla 52 nauczycieli oraz 482 uczniów czterech szkół (SP w Pszennie, SP im. L.Wawrzyńskiej w Witoszowie Dolnym, SP im. Jana Pawła II w Grodziszczu, SP w Mokrzeszowie) jako kompleksowy program rozwojowy ukierunkowany na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia, obejmujący 3835 godzin dla uczniów w ramach:
- dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
- z matematyki
- z języka polskiego
- z języka niemieckiego
- dodatkowych zajęć specjalistycznych
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- socjoterapia
- gimnastyka korekcyjna
- dodatkowych zajęć pozalekcyjne
- artystyczne (muzyczno-plastyczne, teatralne, fotograficzne)
- przyrodnicze
- komputerowe
- gry i zabawy integracyjne
- szachowe
- zajęcia sportowe.