Szkolenia dla rad pedagogicznych
Kalejdoskopowo zmieniająca się rzeczywistość wymusza dziś na nas szybkość reakcji i dopasowanie oferty szkoleniowej do najpilniejszych Państwa potrzeb, będących konsekwencją rozmów z Państwem, wsłuchiwania się w sugestie, wyników przeprowadzanych ewaluacji, a nade wszystko rozeznaniem współczesnych tendencji w edukacji społecznej.
Naszym celem - jako Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli - jest przede wszystkim umożliwienie Państwu doskonalenia zawodowego i zdobycie kompetencji pozwalających na skuteczne i profesjonalne podejmowanie różnorodnych działań edukacyjno-wychowawczych oraz podpowiedź rozwiązań pedagogicznych, elastycznych
w dzisiejszej rzeczywistości, jak również refleksji na temat samego nauczania, które wymaga dziś od nas myślenia świadomego i krytycznego.
Tym chętniej pragniemy przekazać Państwu naszą ofertę - dyktowaną naszym ponad 20-letnim doświadczeniem w organizacji szkoleń dla rad pedagogicznych - i będącą efektem współpracy z najwybitniejszym specjalistami i ekspertami.
Wraz z ofertą szkoleniową nieustannie deklarujemy naszą otwartość na wszelkie konsultacje, wynikające z Państwa oczekiwań i analiz potrzeb edukacyjnych.
Prowadzimy szkolenia zgodne z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025.
SZKOLENIA I WARSZTATY - WYBÓR
Oferujemy kompleksowe podejście do realizacji każdego szkolenia:
- badanie potrzeb edukacyjnych i indywidualne konsultacje dotyczące tematyki
- przeprowadzenie szkolenia (w formule stacjonarnej lub online)
- autorsko opracowane materiały szkoleniowe
- ewaluację szkolenia w postaci raportu i sprawozdania merytorycznego
- imienne zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu wystawione na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 2019, poz. 1045).
Staramy się, aby nasza oferta szkoleniowa była zindywidualizowana i interdyscyplinarna, dlatego zapraszamy Państwa do konsultacji indywidualnych, celem dopasowania szkoleń i warsztatów do Państwa potrzeb i oczekiwań.
Zapraszamy do skomponowania własnego programu doskonalenia zawodowego!
Prowadzący szkolenia: Tomasz Bilicki
Tomasz Bilicki - pedagog, psychoterapeuta, psychotraumatolog oraz interwent kryzysowy, który wiedzę zdobywał i pogłębiał na licznych uczelniach wyższych, m. in. w Łodzi, Gdańsku, Nowym Jorku, Utrechcie, Harvardzie; zawodowo zajmujący się interwencją kryzysową, połączoną z psychoterapią integratywną oraz rozwojem umiejętności społecznych; jest certyfikowanym interwentem kryzysowym, po amerykańskim programie szkoleniowym ICISF oraz egzaminie na Uniwersytecie Maryland; pozostaje w stałym zawodowym kontakcie z młodymi ludźmi, pracując w ośrodku interwencji kryzysowej; związany z Inicjatywą ReStart, w ramach której szkoli osoby uczące wsparcia, szczególnie dzieci i młodzież w kryzysie.
Tematy szkoleń dla Grona Pedagogicznego:
- Kryzysy w życiu dzieci i młodzieży. Interwencja kryzysowa w placówkach oświatowych
- Depresja i niska samoocena u dzieci i młodzieży
- Psychotraumatologia w perspektywie szkolnej
- Psychoseksualność w szkole. O wszystkim, co może zaskoczyć w sprawie płci i orientacji seksualnej
Zapraszamy również na dłuższe szkolenia:
- Wprowadzenie do psychotraumatologii (15-godz. szkolenie stacjonarne)
- Trening umiejętności społecznych w profilaktyce niedostosowania społecznego (TUS) (30-godz. szkolenie w formule hybrydowej)
Prowadzący szkolenia: Krzysztof Durnaś
Krzysztof Durnaś – pedagog, trener rozwoju osobistego, interwent kryzysowy, terapeuta w nurcie TSR, konsultant badania odporności psychicznej MTQPlus oraz MindSonar, trener TUS, współautor programu treningu umiejętności społecznych kakTUS dla nastolatków oraz kakTUSik dla dzieci. Ukończył studia z psychologii motywacji na SWPS w Warszawie, studia z coachingu oraz kilkaset godzin szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej, wspierania innych w rozwoju, rozwiązywania problemów nastolatków i dorosłych; wieloletni dyrektor szkoły.
Tematy szkoleń dla Grona Pedagogicznego:
- Zróżnicowany zespół - organizacja pomocy p-p w szkole
- Emocje i budowanie odporności psychicznej nauczycieli
- Emocje i budowanie odporności psychicznej uczniów
- Podstawy TUS
- Kultura oceniania - ocenianie kształtujące
Zapraszamy również na dłuższe szkolenia:
- Laboratorium Emocji
- Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży
- Model interwencji kryzysowej Open Up
Prowadząca szkolenia: dr Agnieszka Mościcka-Teske
Agnieszka Mościcka-Teske - doktorka nauk humanistycznych z zakresu psychologii; kierowniczka Zakładu Psychologii Klinicznej i Zdrowia w Uniwersytecie SWPS w Poznaniu; psychoterapeutka szkoleniowa w nurcie Gestalt; współtwórczyni i realizatorka projektów badawczych w zakresie oceny warunków psychospołecznych pracy oraz programów szkoleniowo-edukacyjnych z zakresu rozwijania umiejętności społecznych (komunikowanie się, asertywność, funkcjonowanie w grupie), sposobów radzenia sobie ze stresem zawodowym, agresją, mobbingiem, molestowaniem seksualnym i dyskryminacją w miejscu pracy; twórczyni i realizatorka szkoleń dotyczących stresu zawodowego, agresji w miejscu pracy i mobbingu. Biegła sądowa, powoływana jako ekspert w sprawach o mobbing i molestowanie seksualne w miejscu pracy.
Tematyka szkoleń:
- Stres i wypalenie zawodowe nauczyciela. Jak angażować się bez ryzyka wypalenia
- Radzenie sobie z trudnymi emocjonalnie sytuacjami w pracy nauczyciela
- Dobrostan w pracy nauczyciela i ucznia
Prowadząca szkolenia: dr Izabela Fornalik
Izabela Fornalik - doktor nauk humanistycznych; certyfikowana seksuolożka kliniczna, certyfikowana psychoterapeutka CBT, pedagożka specjalna i edukatorka seksualna; członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego; autorka licznych publikacji na temat seksualności, m.in. książek: „Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli”, „Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną” oraz pomocy dydaktycznych do edukacji seksualnej osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Na co dzień pracuje w Klinice Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.
Tematy szkoleń:
Prowadząca szkolenia: dr Anna Hildebrandt-Mrozek
Anna Hildebrandt-Mrozek - edukatorka, trenerka, coach, ekspertka w obszarze psychologii pozytywnej i wzmacniania dobrostanu, komunikacji międzypokoleniowej i zarządzania talentami w szkole; naukowiec i praktyk; certyfikowana trenerka Career Direct©; członkini European Network for Positive Psychology oraz International Positive Education Network; autorka ponad 100 publikacji w dziedzinie dobrostanu, edukacji i rynku pracy; autorka książek „Koniec z pracą”? oraz „Pasja życia – życiez pasją. Rodzicielstwo”. Autorka realizowanego w szkołach programu „Happiness at School©”, którego celem jest poprawa dobrostanu i poczucia szczęścia całego środowiska szkoły
Tematy szkoleń dla Grona Pedagogicznego:
- Talenty na rynku pracy przyszłości
- Jak zadbać o dobre relacje z rodzicami
- Wzmacnianie dobrych relacji w zespole pedagogicznym
- Dobrostan uczniów i nauczycieli
- Pozytywna dyscyplina w przedszkolu
Prowadząca szkolenia: dr Renata Bibik
Renata Bibik - doktorka nauk humanistycznych, psycholożka, terapeutka pracująca w nurcie behawioralno - poznawczym, trenerka z zakresu kształtowania umiejętności komunikacyjnych i wychowawczych
Tematy szkoleń:
- Depresja dzieci i młodzieży
- Komunikowanie z uczniami, rodzicami, współpracownikami. Trudny rodzic – jak radzić sobie z postawą roszczeniową
- Radzenie sobie ze stresem i emocjami w trudnych sytuacjach zawodowych
- Radzenie sobie z emocjami i budowanie odporności psychicznej
- Radzenie sobie z trudnymi emocjami dziecka
Prowadząca szkolenia: Bożena Piotrowska
Bożena Piotrowska - animatorka stowarzyszenia KLANZA, posiada certyfikaty uprawniające do prowadzenia zajęć z pedagogiki zabawy, profilaktyki muzycznej, muzykoterapii i Metody Dobrego Startu; specjalistka z zakresu terapii pedagogicznej, metod aktywizujących, rytmiki i edukacji muzycznej oraz sztuki
Tematy szkoleń dla Grona Pedagogicznego:
- Emocjonalna ekspresja dzieci w wieku przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Wykorzystanie elementów muzykoterapii w pracy z dziećmi z nadpobudliwością psychoruchową
- Eksperymenty i zabawy wspierające rozwój dziecka
Zapraszamy również na dłuższe szkolenie:
Poszczególne moduły szkolenia mogą być realizowane w formie indywidualnych szkoleń
Prowadząca szkolenia: Anna Grabarczyk
Anna Grabarczyk - psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, pracowniczka socjalna, trenerka umiejętności społecznych. Współzałożycielka i prezeska Fundacji Huśtawka. Zastępczyni dyrektora ds. programowych Centrum Służby Rodzinie w Łodzi, Koordynatorka Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, koordynatorka telefonu zaufania dla rodziców Mamo, Tato – pogadajmy! Specjalizuje się w pracy z osobami uwikłanymi w przemoc, osobami w kryzysie suicydalnym, w kryzysie bezdomności, z kobietami w kryzysach okołoporodowych oraz małoletnimi rodzicami. Realizuje szkolenia z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej w rodzinie i interwencji kryzysowej, procedury „Niebieskie Karty”, kryzysów psychicznych, w tym kryzysów suicydalnych, traumy, dobrostanu psychicznego, wypalenia zawodowego.
Tematy szkoleń dla Grona Pedagogicznego:
Prowadzący szkolenia: dr Robert Mertuszka
Robert Mertuszka - doktor nauk humanistycznych, literaturoznawca, trener, wykładowca, szkoleniowiec z zakresu podstawy programowej na wszystkich etapach edukacyjnych, ekspert z zakresu zarządzania oświatą, rozwijania kompetencji kluczowych
Tematy szkoleń dla Rad Pedagogicznych:
- Jak kształcić i rozwijać kompetencje przyszłości
- Od projektu edukacyjnego przez edukację odwróconą do krytycznego myślenia – wokół wybranych metod z zakresu kreatywnego uczenia
Prowadząca szkolenia: dr Agnieszka Kossowska
Agnieszka Kossowska - doktor nauk humanistycznych, specjalistka w zakresie alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
Tematy szkoleń dla Rad Pedagogicznych
Prowadzący szkolenia: dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ w Katowicach
dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ w Katowicach - memetyk, propagator dydaktyki ewolucyjnej, dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych (zarówno ewolucji biologicznej, jak i kulturowej) na procesy uczenia się i nauczania; autor książek Zielony mem (2012), Szkoła neuronów: o nastolatkach, kompromisach i wychowaniu (2017), Unikat. Biologia wyjątkowości (2018), Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej (2018), Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem (2020).
Tematy szkoleń
- Neurobiologia wczesnego dzieciństwa
- Zrozumieć nastolatka. Neurobiologiczne podejście do konfliktu pokoleń
- Neuroszkoła, od wiedzy neurobiologów do praktyki szkolnej
Prowadząca szkolenia: Agata Jankiewicz
Agata Jankiewicz - pedagożka, pedagożka specjalna, terapeutka integracji sensorycznej, psychoterapeutka
Tematy szkoleń dla Rad Pedagogicznych:
Prowadząca szkolenia: dr Marta Jósewicz
Marta Jósewicz: dr n. hum. z zakresu psychologii; psychoterapeutka; terapeutka EMDR; interwentka kryzysowa
Tematy szkoleń dla Grona Pedagogicznego:
Prowadzący szkolenia: dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM w Poznaniu
dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM – adiunkt w Zakładzie Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; ekspert z zakresu komunikacji w szkole, przemocy szkolnej w kontekście zjawisk migracyjnych, trudnych zachowań, zwłaszcza wyzwań wychowawczych w erze cyfrowej oraz edukacji medialnej; koordynator polskiej części badań EU Kids Online; autor, współwykonawca i wykonawca ponad czterdziestu projektów, kierownik kilkunastu projektów krajowych i międzynarodowych; autor pierwszej monografii na rynku polskim dotyczącej agresji elektronicznej pt. Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży oraz Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży; inicjator, redaktor i współautor publikacji Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.
Tematy szkoleń:
- Wyzwania współczesnej edukacji.Co generatywna sztuczna inteligencja (z)robi z edukacją?
- Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo, czyli łatwe sposoby na trudne zachowania