Dialog motywujacy i wspolpraca z rodzicami
Wykorzystanie metod terapii schematów oraz dialogu motywującego do budowania współpracy z rodzicami
Cele szkolenia: doskonalenie efektywności dydaktycznej i wychowawczej Nauczycieli poprzez:
zapoznanie z podstawowymi zasadami terapii schematów i dialogu motywującego oraz ich praktycznymi zastosowaniami w budowaniu efektywnej współpracy z rodzicami/ opiekunami uczniów
zrozumienie i praktyczne wykorzystywanie mechanizmów działania schematów rodziców i nauczycieli
rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów wspierających zaangażowanie i współpracę
zdobycie/ doskonalenie umiejętności rozpoznawania potrzeb i obaw rodziców, wzmacniania ich motywacji do wspólnych działań oraz tworzenia partnerskich relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu i szacunku
Tematyka szkolenia:
- Podstawy terapii schematów w pracy z rodzicami:
- Rozpoznawanie schematów i trybów rodziców oraz ich wpływu na relacje z nauczycielem
- Rola schematów w postrzeganiu trudnych sytuacji szkolnych i ich rozwiązywaniu
- Wprowadzenie do dialogu motywującego:
- Kluczowe zasady dialogu motywującego: empatia, wspieranie autonomii, budowanie relacji
- Techniki dialogu motywującego: słuchanie refleksyjne, wzmacnianie gotowości do zmiany, praca z ambiwalencją
- Budowanie współpracy z rodzicami:
- Tworzenie partnerskiej relacji: jak budować zaufanie i otwartość w rozmowach z rodzicami
- Rozpoznawanie potrzeb rodziców i wspólne definiowanie celów
- Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji:
- Jak reagować na opór i emocje rodziców w sposób wspierający współpracę
- Praca z rodzicami, którzy mają trudności z zaangażowaniem lub sprzeciwiają się działaniom szkoły
- Praktyczne zastosowanie metod:
- Ćwiczenia z analizy przypadków i symulacje rozmów z rodzicami
- Tworzenie strategii współpracy w konkretnych sytuacjach szkolnych
Liczba godzin dydaktycznych: 12
Prowadzący szkolenie: dr Andrzej Śliwerski - psycholog, założyciel Instytutu Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej „Schemat”, psychoterapeuta specjalizujący się w pracy metodami Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT – Acceptance and Commitment Therapy) oraz Terapii Schematu (SFT – Schema Focused Therapy); terapeuta-dydaktyk, zajmujący się szkoleniem przyszłych terapeutów w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej na szkoleniach przygotowujących do otrzymania certyfikatu psychoterapeuty; adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego; w pracy naukowej zajmuje się tematem podatności ludzi na zaburzenia depresyjne i lękowe
Jak zamówić szkolenie dla Rady Pedagogicznej?
poprzez kontakt z naszym Biurem:
- mailowo: biuro@annaszywala.pl,
- telefonicznie: 604 461 929, 74 852 24 73, 500 237 020
- osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica
Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.
Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.