Wyzwania szkoły XXI wieku
- Kryzysy w życiu dzieci i młodzieży. Profilaktyka zachowań ryzykownych
- Uzależnienie czy zaspokajanie potrzeb? Promowanie higieny cyfrowej
- Uzależnienia behawioralne w szkole. Jak reagować na telefony, e-papierosy i inne nawyki
- Od impulsu do wpływu: jak uczyć (się) regulacji emocji w szkole
- Praca z dzieckiem z ADHD z trudnymi zachowaniami w szkole
- Zróżnicowany zespół - organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Metody i formy pracy z uczniem w spektrum autyzmu
- Uczeń w spektrum autyzmu w szkole masowej
- Zaburzenia lękowe u uczniów - strategie postępowania
- Depresja i niska samoocena u dzieci i młodzieży
- Psychotraumatologia. Wsparcie osób z doświadczeniami traumy – perspektywa szkoły
- Radzenie sobie z trudnymi emocjami dziecka
- Emocje i budowanie odporności psychicznej uczniów. Profilaktyka zachowań trudnych
- Neurodydaktyka z perspektywy szkoły
- Neurobiologia rozwoju małego dziecka
- Psychoseksualność w szkole. O wszystkim, co może nas zaskoczyć w sprawie płci i orientacji seksualnej
- Zrozumieć nastolatka. Neurobiologiczne podejście do konfliktu pokoleń
- Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz w spektrum autyzmu
- Behawioralne strategie postępowania wobec trudnych zachowań dzieci w wieku przedszkolnym
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC)
- Zaburzenia psychosomatyczne dzieci i młodzieży
- Generatywna sztuczna inteligencja w dydaktyce i wychowaniu
- Talenty na rynku pracy przyszłości
Doskonalenie warsztatu dydaktyczno-metodycznego nauczycieli
- Kultura oceniania - ocenianie kształtujące
- Od kontroli do kontaktu: jak budować szacunek, relacje i wewnętrzną motywację
- Wykorzystanie metod terapii schematów oraz dialogu motywującego do budowania współpracy z rodzicami
- Edukacja dla przyszłości - myślenie innowacyjne i analityczne
- Czy kompetencje przyszłości tworzą się w przedszkolu? O twórczych rojektach i innowacjach w wychowaniu przedszkolnym
- Jak kształcić i rozwijać kompetencje przyszłości? Planowanie i realizacja zajęć z uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych
- Od projektu edukacyjnego przez edukację odwróconą do krytycznego myślenia – wokół wybranych metod z zakresu kreatywnego uczenia
- Gry i zabawy muzyczno-ruchowe wspierające rozwój dziecka w wieku przedszkolnym
- Emocjonalna ekspresja dzieci w wieku przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Wykorzystanie elementów muzykoterapii w pracy z dziećmi z nadpobudliwością psychoruchową
- Eksperymenty i zabawy wspierające rozwój dziecka
- Biblioterapia - terapeutyczna rola tekstów literackich we wspieraniu rozwoju dzieci
- Szkolenie przygotowujące nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzialania pierwszej pomocy
- Nowe standardy ochrony małoletnich. Procedura „Niebieskie Karty”
- Edukacja obywatelska - wychowanie dla regionu
Rozwój osobisty nauczycieli
- Siła zasobów. Odporność psychiczna i równowaga emocjonalna oraz profilaktyka wypalenia zawodowego
- Pułapki psychologiczne w kontaktach z rodzicami
- Emocje i budowanie odporności psychicznej nauczycieli
- Zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli
- Poznawcze, emocjonalne i behawioralne strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
- Komunikowanie z uczniami, rodzicami, współpracownikami. Trudny rodzic – jak radzić sobie z postawą roszczeniową
- Radzenie sobie z emocjami i budowanie odporności psychicznej