TERAPIA SCHEMATÓW DZIECI I MŁODZIEŻY
Serdecznie zapraszamy na szkolenie z terapii schematów, które stanowi rozwinięcie zagadnień terapii poznawczo-behawioralnej (CBT).
Szkolenie jest adresowane do profesjonalistów – nauczycieli, pedagogów, terapeutów - którzy pragną wzbogacić swój warsztat o nowoczesne i skuteczne metody wspierania młodych osób z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.
Terapia schematów dzieci i młodzieży
Założenia i techniki pracy w przezwyciężaniu problemów emocjonalnych i eksternalizacyjnych
(12-godzinne szkolenie stacjonarne)
Dlaczego warto
Terapia schematów to podejście łączące w sobie elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej oraz teorii przywiązania. Koncentruje się na identyfikacji i zmianie głęboko zakorzenionych schematów myślenia, emocji i zachowań, które często decydują o funkcjonowaniu w szkole i w relacjach.
Dzięki zrozumieniu, dlaczego dzieci reagują w określony sposób i jakie potrzeby kryją się za ich zachowaniami, możliwe jest stworzenie warunków do trwałej zmiany, większej stabilności emocjonalnej i lepszego radzenia sobie w codziennych sytuacjach.
Cele naszego szkolenia: doskonalenie kompetencji Uczestników poprzez:
- poznanie założeń i technik pracy terapii schematów w przezwyciężaniu problemów emocjonalnych i eksternalizacyjnych dzieci i młodzieży
- zdobycie umiejętności łączenia zachowań dziecka z leżącymi u ich podłoża podstawowymi potrzebami i schematami
- rozwinięcie praktycznych umiejętności stosowania różnych technik terapeutycznych w pracy z trybami u dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów.
Treści szkolenia
- Zapoznanie z modelem trybów w terapii schematów
- cele i założenia terapii schematów
- identyfikacja kluczowych trybów krytycznych, dziecięcych i radzenia sobie
- Identyfikacja trybów u dziecka i jego opiekuna
- tryby zachowania u dzieci oraz sposoby analizy zachowań opiekunów w kontekście modelu trybów
- Łączenie trybów z leżącą u jego podłoża podstawową potrzebą
- podstawowe potrzeby i schematy, które mogą determinować różne tryby zachowania u dzieci i młodzieży
- strategie identyfikacji i adresowania tych potrzeb w kontekście pracy terapeutycznej
- Metody pracy z trybami dzieci i ich opiekunów
- w tym techniki poznawcze, przetwarzanie emocjonalne, interwencja behawioralna
- techniki i metody w symulowanych przypadkach terapeutycznych – ćwiczenia praktyczne.
Prowadzący szkolenie
dr Andrzej Śliwerski – psycholog, założyciel Instytutu Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej „Schemat”, psychoterapeuta specjalizujący się w pracy metodami Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT – Acceptance and Commitment Therapy) oraz Terapii Schematu (SFT – Schema Focused Therapy); terapeuta-dydaktyk, zajmujący się szkoleniem przyszłych terapeutów w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej na szkoleniach przygotowujących do otrzymania certyfikatu psychoterapeuty; adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego; w pracy naukowej zajmuje się tematem podatności ludzi na zaburzenia depresyjne i lękowe.
Co daje udział w szkoleniu
- nowe spojrzenie na trudne zachowania i emocje — zrozumienie ich sensu i źródła
- praktyczne narzędzia do pracy w klasie, gabinecie pedagoga oraz w kontaktach z rodzicami
- większą pewność działania w sytuacjach kryzysowych i wymagających
- inspirację do wprowadzania zmian w codziennej praktyce edukacyjnej i wychowawczej
To szkolenie to nie tylko zdobycie umiejętności, ale także głębsze zrozumienie kontekstu i potrzeb dzieci i młodzieży. Dzięki niemu Państwa interwencje będą bardziej spersonalizowane, skuteczne i oparte na solidnych podstawach naukowych.
Organizacja i zapisy
- Szkolenie realizowane będzie 26-27 września 2025 (piątek-sobota) w formule stacjonarnej, w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała w Świdnicy, ul. Łukasińskiego 2/3
- Informacji udzielamy i przyjmujemy zgłoszenia:
- mailowo pod adresem: biuro@annaszywala.pl
- telefonicznie pod numerami: 604 461 929, 500 237 020
- osobiście w siedzibie Firmy - Po szkoleniu Uczestnicy otrzymają imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wystawione przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli (Decyzja nr 38/2021 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z 22 listopada 2021 r. o przyznaniu akredytacji Niepublicznej Placówce Doskonalenia Nauczycieli w Świdnicy).