Wykorzystanie elementów muzykoterapii w pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo
Praca z dzieckiem impulsywnym i nieuważnym zawsze stanowi wyzwanie. Dzieci te łatwo uznać przez pomyłkę za nieposłuszne, niegrzeczne mimo, iż wiele ich zachowań nie wynika z niepokorności, ale z zaburzeń pracy mózgu i pewnych deficytów, np. uwagi, motywacji.
Cel zajęć:
Zwiększenie skuteczności dydaktycznej i wychowawczej poprzez zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
- nadpobudliwości psychoruchowej (cechy charakterystyczne)
- celów i profilaktyki terapii muzycznej
- wykorzystania elementów muzykoterapii w pracy z dziećmi przejawiającymi nadpobudliwość psychoruchową
Treści kształcenia:
- Cele profilaktyki i terapii muzycznej
- Terapeutyczne znaczenie muzyki
- Wykorzystanie elementów muzykoterapii w pracy z dzieckiem przejawiającym nadpobudliwość psychoruchową
- Zadania terapeuty
- Praktyczne ćwiczenia wg Mobilnej Rekreacji Muzycznej
- Teksty, ćwiczenia, tańce i zabawy terapeutyczne
- Ćwiczenia relaksacyjne
- Zabawy terapeutyczne i integracyjne
Efekty kształcenia:
Uczestnik/ Uczestniczka szkolenia:
- zna cele profilaktyki i terapii muzycznej oraz terapeutyczne znaczenie muzyki
- wie, jakie są zadania i odpowiedzialność nauczyciela jako terapeuty dziecka
- potrafi wykorzystać elementy muzykoterapii w pracy z dzieckiem
z nadpobudliwością psychoruchową - zna teksty, tańce i zabawy do wykorzystania w terapii
Prowadzenie zajęć: Bożena Piotrowska - specjalistka z zakresu terapii pedagogicznej, metod aktywizujących, rytmiki i edukacji muzycznej, animator stowarzyszenia KLANZA; posiada certyfikaty uprawniające do prowadzenia zajęć z pedagogiki zabawy, profilaktyki muzycznej, muzykoterapii.