Praca z dzieckiem z ADHD z trudnymi zachowaniami w szkole
Jak budować motywację wewnętrzną w tak specyficznej grupie
Cele szkolenia: doskonalenie efektywności dydaktycznej i wychowawczej Nauczycieli poprzez:
- rozwijanie umiejętności interpretowania zachowań uczniów w kontekście ich emocji i potrzeb rozwojowych – praca z dzieckiem z ADHD
- poszerzenie wiedzy na temat mechanizmów neurobiologicznych i psychospołecznych wpływających na funkcjonowanie dzieci
- doskonalenie kompetencji w zakresie wspierania uczniów w sposób sprzyjający ich zaangażowaniu, samodzielności i poczuciu sprawczości
Tematyka szkolenia:
- Zrozumienie trudnych zachowań u dzieci i młodzieży
- Podstawowe potrzeby psychologiczne (autonomia, relacje, kompetencje) i ich wpływ na zachowanie
- Trudne zachowania jako forma komunikacji – jak rozpoznać, co dziecko chce przekazać
- ADHD - zrozumienie zjawiska
- Omówienie symptomów i genezy ADHD
- Inne przyczyny występowania symptomów ADHD (np. depresja, zaburzenia przetwarzania słuchowego)
- Budowanie motywacji wewnętrznej
- Czym jest motywacja wewnętrzna i jak wspierać jej rozwój w środowisku szkolnym
- Praktyczne przykłady działań wspierających autonomię i relacje uczniów
- Reagowanie na trudne zachowania bez kar i nagród
- Techniki wspierania samoregulacji emocjonalnej u dzieci i młodzieży
- Skuteczne reakcje oparte na zrozumieniu, a nie kontroli
- Praktyczne narzędzia i scenariusze
- Proste strategie do wdrożenia w codziennej pracy nauczyciela
- Analiza przypadków trudnych sytuacji w klasie i wypracowanie rozwiązań
Prowadzący szkolenie: dr Andrzej Śliwerski - psycholog, założyciel Instytutu Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej „Schemat”, psychoterapeuta specjalizujący się w pracy metodami Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT – Acceptance and Commitment Therapy) oraz Terapii Schematu (SFT – Schema Focused Therapy); terapeuta-dydaktyk, zajmujący się szkoleniem przyszłych terapeutów w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej na szkoleniach przygotowujących do otrzymania certyfikatu psychoterapeuty; adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego; w pracy naukowej zajmuje się tematem podatności ludzi na zaburzenia depresyjne i lękowe
Jak zamówić szkolenie dla Rady Pedagogicznej?
poprzez kontakt z naszym Biurem:
- mailowo: biuro@annaszywala.pl,
- telefonicznie: 604 461 929, 74 852 24 73, 500 237 020
- osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica
Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.
Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.