Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

Praca z dzieckiem z ADHD z trudnymi zachowaniami w szkole

Jak budować motywację wewnętrzną w tak specyficznej grupie

Cele szkolenia: doskonalenie efektywności dydaktycznej i wychowawczej Nauczycieli poprzez:

  • rozwijanie umiejętności interpretowania zachowań uczniów w kontekście ich emocji i potrzeb rozwojowych – praca z dzieckiem z ADHD
  • poszerzenie wiedzy na temat mechanizmów neurobiologicznych i psychospołecznych wpływających na funkcjonowanie dzieci
  • doskonalenie kompetencji w zakresie wspierania uczniów w sposób sprzyjający ich zaangażowaniu, samodzielności i poczuciu sprawczości

Tematyka szkolenia:

  • Zrozumienie trudnych zachowań u dzieci i młodzieży
    • Podstawowe potrzeby psychologiczne (autonomia, relacje, kompetencje) i ich wpływ na zachowanie
    • Trudne zachowania jako forma komunikacji – jak rozpoznać, co dziecko chce przekazać
  • ADHD - zrozumienie zjawiska
    • Omówienie symptomów i genezy ADHD
    • Inne przyczyny występowania symptomów ADHD (np. depresja, zaburzenia przetwarzania słuchowego)
  • Budowanie motywacji wewnętrznej
    • Czym jest motywacja wewnętrzna i jak wspierać jej rozwój w środowisku szkolnym
    • Praktyczne przykłady działań wspierających autonomię i relacje uczniów
  • Reagowanie na trudne zachowania bez kar i nagród
    • Techniki wspierania samoregulacji emocjonalnej u dzieci i młodzieży
    • Skuteczne reakcje oparte na zrozumieniu, a nie kontroli
  • Praktyczne narzędzia i scenariusze
    • Proste strategie do wdrożenia w codziennej pracy nauczyciela
    • Analiza przypadków trudnych sytuacji w klasie i wypracowanie rozwiązań


Prowadzący szkolenie: dr Andrzej Śliwerski - psycholog, założyciel Instytutu Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej „Schemat”, psychoterapeuta specjalizujący się w pracy metodami Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT – Acceptance and Commitment Therapy) oraz Terapii Schematu (SFT – Schema Focused Therapy); terapeuta-dydaktyk, zajmujący się szkoleniem przyszłych terapeutów w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej na szkoleniach przygotowujących do otrzymania certyfikatu psychoterapeuty; adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego; w pracy naukowej zajmuje się tematem podatności ludzi na zaburzenia depresyjne i lękowe


Jak zamówić szkolenie dla Rady Pedagogicznej?

poprzez kontakt z naszym Biurem:

  • mailowo: biuro@annaszywala.pl,
  • telefonicznie: 604 461 929, 74 852 24 73, 500 237 020
  • osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica

Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.

 

Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.

Dekra seal