Rytmika i zajęcia muzyczno-terapeutyczne w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
Cele szkolenia:
Podniesienie efektywności dydaktycznej poprzez zdobycie praktycznych umiejętności:
- prowadzenia zajęć rytmiki z małym dzieckiem
- projektowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnorodnych metod muzyczno-rytmicznych
- zastosowania właściwych ćwiczeń w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- wzbogacenia własnego warsztatu pracy o kreatywne metody pracy oparte na muzyce i zabawie
- projektowania i prowadzenia zajęć muzyczno-terapeutycznych
- zastosowania właściwych technologii TIK w edukacji muzycznej/ specjalnej
Program szkolenia:
- Rytmika jako metoda rozwijania twórczej aktywności ruchowej
- Edukacja przez ruch – elementy kinezjologii edukacyjnej
- Zastosowanie Metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka
- Metoda Carla Orffa
- Kinezjologia edukacyjna
- Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss
- Muzykoterapia
- Pedagogika zabawy
- Zabawy z kodowaniem i programowaniem
- Zabawy integracyjne z instrumentami
Autorzy programu i prowadzenie zajęć:
- Bożena Piotrowska - specjalistka z zakresu edukacji muzycznej, rytmiki, terapii pedagogicznej, edukator, certyfikowana specjalistka Metody Dobrego Startu
Andrzej Peć - pedagog; trener; dydaktyk; ekspert z zakresu wykorzystywania nowych technologii w edukacji i grywalizacji; autor gier edukacyjnych