Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

Od impulsu do wpływu: jak uczyć (się) regulacji emocji w szkole

Cele szkolenia: doskonalenie efektywności dydaktycznej i wychowawczej Nauczycieli poprzez:

  • zrozumienie różnicy między tłumieniem a regulacją emocji oraz jej wpływu na relacje i klimat klasy
  • rozwinięcie umiejętności rozpoznawania impulsów emocjonalnych u uczniów i u siebie
  • opanowanie prostych narzędzi samoregulacji nauczyciela i wykorzystywanie ich jako modelu w pracy z uczniami
  • nauczenie się przekładania procesu regulacji na jasny, zrozumiały język i wspieranie dzieci w konstruktywnym wyrażaniu emocji
  • budowanie środowiska sprzyjającego spokojowi, współpracy i wzajemnemu szacunkowi

Tematyka szkolenia

  • Dlaczego regulacja emocji nauczyciela to fundament pracy wychowawczej
    • Wpływ emocji dorosłego na atmosferę w klasie i reakcje uczniów
    • Nauczyciel jako model: dzieci uczą się nie tego, co mówimy, ale jak radzimy sobie z własnymi emocjami
  • Od tłumienia do regulacji – czego nas uczono, a czego potrzebują uczniowie
    • Pokolenie dorosłych: wychowani w strategii „pozbywania się emocji” (np. „nie płacz”, „nie złość się”)
    • Dlaczego tłumienie emocji działa krótkoterminowo, ale w dłuższej perspektywie prowadzi do napięć, wypalenia i trudności w relacjach
    • Różnica między „opanowaniem się” a regulacją emocji
  • Od impulsu do wpływu – rola dorosłego w uczeniu regulacji emocji
    • Jak przejść od własnego impulsu do świadomego wpływu na atmosferę w klasie
    • Jak opisywać proces regulacji w sposób zrozumiały i przydatny dla dzieci i młodzieży
  • Praktyczne narzędzia regulacji emocji w szkole
    • Mikro-ćwiczenia dla nauczyciela (pauza, oddech, zmiana perspektywy) i dla ucznia (nazwanie emocji, zatrzymanie się, plan działania)
    • Jak wplatać naukę regulacji w codzienność lekcji – bez dodatkowych godzin „wychowawczych”
  • Budowanie kultury emocjonalnego bezpieczeństwa w klasie
    • Tworzenie atmosfery, w której emocje są akceptowane i uczone jako naturalny element życia
    • Konsekwencja, spokój i szacunek jako źródło autorytetu nauczyciela

Prowadzący szkolenie: dr Andrzej Śliwerski - psycholog, założyciel Instytutu Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej „Schemat”, psychoterapeuta specjalizujący się w pracy metodami Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT – Acceptance and Commitment Therapy) oraz Terapii Schematu (SFT – Schema Focused Therapy); terapeuta-dydaktyk, zajmujący się szkoleniem przyszłych terapeutów w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej na szkoleniach przygotowujących do otrzymania certyfikatu psychoterapeuty; adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego; w pracy naukowej zajmuje się tematem podatności ludzi na zaburzenia depresyjne i lękowe


Jak zamówić szkolenie dla Rady Pedagogicznej?

poprzez kontakt z naszym Biurem:

  • mailowo: biuro@annaszywala.pl,
  • telefonicznie: 604 461 929, 74 852 24 73, 500 237 020
  • osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica

Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.

 

Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.

Dekra seal