Terapeutyczna i wychowawcza rola tekstów literackich we wspieraniu rozwoju dziecka
Adresaci: nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej
Treści kształcenia:
- Wspieranie kompetencji czytelniczych
- Rola tekstu literackiego w kształtowaniu postaw i wartości
- Praca z zespołem uczniowskim – lekcje z bajką terapeutyczną
- Ćwiczenia wykorzystujące teksty literackie, muzykę i ruch jako tworzenie pola doświadczeń rozwojowych budujących dojrzałość szkolną
- Prezentacja ćwiczeń angażujących umysł i ciało
Efekty kształcenia:
Uczestnik/ uczestniczka po zajęciach:
- (w zakresie wiedzy)
- zna cele tekstów terapeutycznych
- zna teksty literackie wykorzystywane w wychowaniu dziecka
- zna oddziaływanie poezji na proces kształcenia i wychowania - (w zakresie umiejętności)
- potrafi pracować z tekstami terapeutycznymi
- posiada umiejętność projektowania zajęć uwzględniających korelację różnych dziedzin sztuki (muzyki, literatury) - (w zakresie kompetencji społecznych)
- potrafi rozbudzić aktywność twórczą własną i ucznia
- potrafi dbać o dobre samopoczucie w grupie na zajęciach
Prowadząca zajęcia:
Bożena Piotrowska – specjalistka z zakresu rytmiki i edukacji muzycznej, metod aktywizujących; animator KLANZY; edukator Nowej Szkoły; posiada certyfikaty uprawniające do prowadzenia zajęć z pedagogiki zabawy, muzykoterapii i metody dobrego startu.