Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

Terapeutyczna i wychowawcza rola tekstów literackich we wspieraniu rozwoju dziecka

Adresaci: nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej

Treści kształcenia:

  • Wspieranie kompetencji czytelniczych
  • Rola tekstu literackiego w kształtowaniu postaw i wartości
  • Praca z zespołem uczniowskim – lekcje z bajką terapeutyczną
  • Ćwiczenia wykorzystujące teksty literackie, muzykę i ruch jako tworzenie pola doświadczeń rozwojowych budujących dojrzałość szkolną
  • Prezentacja ćwiczeń angażujących umysł i ciało

Efekty kształcenia:
Uczestnik/ uczestniczka po zajęciach:

  • (w zakresie wiedzy)
    - zna cele tekstów terapeutycznych
    - zna teksty literackie wykorzystywane w wychowaniu dziecka
    - zna oddziaływanie poezji na proces kształcenia i wychowania
  • (w zakresie umiejętności)
    - potrafi pracować z tekstami terapeutycznymi
    - posiada umiejętność projektowania zajęć uwzględniających korelację różnych dziedzin sztuki (muzyki, literatury)
  • (w zakresie kompetencji społecznych)
    - potrafi rozbudzić aktywność twórczą własną i ucznia
    - potrafi dbać o dobre samopoczucie w grupie na zajęciach

 

Prowadząca zajęcia:

Bożena Piotrowska – specjalistka z zakresu rytmiki i edukacji muzycznej, metod aktywizujących; animator KLANZY; edukator Nowej Szkoły; posiada certyfikaty uprawniające do prowadzenia zajęć z pedagogiki zabawy, muzykoterapii i metody dobrego startu.