Seksualność osób w spektrum autyzmu ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną
Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić.
Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć.
Idź po prostu obok mnie i bądź moim przyjacielem.
(Albert Camus)
Dzięki szkoleniu Uczestnik/ Uczestniczka
- dowie się, czy można mówić o „autystycznym profilu seksualności”
- pozna seksualność małych dzieci w spektrum autyzm ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną:
- jak wspierać rozwój psychoseksualny dziecka?
- jak reagować na dziecięce przejawy seksualności?
- zdobędzie wiedzę i praktycze umiejętności wspierania nastolatków - dojrzewanie jako etap na drodze do dorosłości w spektrum autyzmu ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną
- zdobędzie wiedzę z zakresu tożsamości płciowej i tożsamości seksualnej a spektrum autyzmu
- zdobędzie wiedzę z zakresu potrzeb seksualnych u osób w spektrum autyzmu ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną
- prawidłowe oraz nieprawidłowe formy jej ekspresji
- konsekwencje braku zaspokojenia potrzeby seksualnej - czy możliwa jest sublimacja?
- co jest normą a co nie w zachowaniach seksualnych osób z ASD?
- zdobędzie wiedzę z masturbacji u osób w spektrum autyzmu
- zdobędzie wiedzę z zakresu życia w związku osoby z zespołem Aspergera
- nabędzie praktyczne umiejętności edukowania seksualnie osób w spektrum autyzmu
Prowadząca szkolenie: Izabela Fornalik - doktor nauk humanistycznych; certyfikowana psychoterapeutka CBT, pedagożka specjalna i edukatorka seksualna w procesie certyfikacji na seksuologa klinicznego; członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego; wykładowczyni na studiach podyplomowych z seksuologii na UAM i SWPS; autorka licznych publikacji na temat seksualności, m.in. książek: „Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli”, „Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną” oraz pomocy dydaktycznych do edukacji seksualnej osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Na co dzień pracuje w Klinice Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.