Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

Zaburzenia obsesyjno - kompulsyjne u dzieci i młodzieży

  • Czy zdarza się, że Twój uczeń lub podopieczny nie jest w stanie powstrzymać się przed wykonywaniem określonej czynności, mimo że jego zachowanie budzi dezaprobatę osób z otoczenia?
  • Czy podczas prób przerwania owej czynności, np. uporczywego mycia rąk, zdrapywania naklejki z kolejnego opakowania, sprawdzania, czy drzwi są zamknięte, dotykania jakiegoś przedmiotu, wielokrotnego poprawiania pisanych liter, czy też liczenia w myślach, albo zadawania tego samego pytania itp., uczeń reaguje niepokojem, a może nawet zachowaniami agresywnymi?

Jeśli tak, może to oznaczać, że występują u niego zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne.

Jak je zatem właściwie zidentyfikować i odróżnić od innych zaburzeń?

Jaka pomoc powinna być udzielona uczniowi zarówno w domu, jak i w placówce?

A może niezbędne będzie wsparcie psychoterapeutyczne?
(Źródło: Izabela Fornalik --> https://terapiaspecjalna.pl/artykul/zaburzenia-obsesyjno-kompulsyjne-u-osob-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-i-spektrum-autyzmu)


Zaburzenia obsesyjno - kompulsyjne (OCD) u dzieci i młodzieży. Garść wiedzy przydatnej w szkole

(5-godzinne szkolenie w formule webinarowej)


Dzięki szkoleniu Uczestnik/ Uczestniczka:

  • pozna istotę zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych
  • dowie się, jak rozpoznać OCD u uczniów
  • zdobędzie wiedzę z zakresu pomocy uczniowi z OCD w szkole
  • dowie się, co oznacza dobra terapia OCD
  • zdobędzie wiedzę i umiejetności, jak być wsparciem w terapii ucznia

Prowadząca szkolenie: Izabela Fornalik - doktor nauk humanistycznych; certyfikowana psychoterapeutka CBT, pedagożka specjalna i edukatorka seksualna w procesie certyfikacji na seksuologa klinicznego; członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego; wykładowczyni na studiach podyplomowych z seksuologii na UAM i SWPS; autorka licznych publikacji na temat seksualności, m.in. książek: „Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli”, „Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną” oraz pomocy dydaktycznych do edukacji seksualnej osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Na co dzień pracuje w Klinice Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.