Znaczenie objawów: od ukrytych potrzeb do głębokiej zmiany.
Wprowadzenie do rekonsolidacji pamięci
Zapraszamy na inspirujące seminarium stanowiące przybliżenie założeń terapii koherencji – podejścia, które wnosi nowe spojrzenie na trudne emocje i zachowania w relacjach edukacyjnych.
Seminarium stanowi wprowadzenie do dwóch kluczowych koncepcji: spójności objawu oraz procesu rekonsolidacji pamięci.
O terapii koherencji:
Terapia koherencji, oparta na naturalnych mechanizmach działania mózgu, pomaga zrozumieć, co uruchamia emocjonalne reakcje uczniów i jak wspierać ich w trwałej zmianie schematów zachowań – nie poprzez nacisk, lecz poprzez empatię, uważność i zrozumienie.
To wiedza, która może wzbogacić codzienną praktykę wychowawczą i edukacyjną, pomagając lepiej rozumieć zachowania, które na pierwszy rzut oka wydają się jedynie trudne.
Dla kogo?
To jednodniowe spotkanie zostało przygotowane z myślą o nauczycielach, pedagogach i specjalistach pracujących z dziećmi i młodzieżą – osobach, które nie pełnią roli terapeutycznej, a jednocześnie na co dzień towarzyszą innym w ich emocjach i trudnościach.
Program seminarium:
- Jak zmienia się mózg – rekonsolidacja pamięci jako uniwersalny proces zmiany transformacyjnej
- Założenia terapii koherencji
- Spójność objawów w życiu codziennym
- Empatia koherencji
- Rekonsolidacja pamięci w praktyce: zasady i granice ról zawodowych
Prowadzący seminarium:
dr Michał Jasiński - doktor psychologii, certyfikowany psychoterapeuta; specjalizuje się w psychoterapiach konstruktywistycznych, silnie reprezentowanych na świecie przez ośrodek barceloński. Głównym podejściem, które stosuje w swojej w pracy, jest terapia koherencji – metoda łącząca konstruktywistyczną praktykę kliniczną z neuronaukową wiedzą na temat procesu rekonsolidacji pamięci; od 2013 roku prezentuje wiedzę na temat terapii koherencji i rekonsolidacji pamięci w Europie oraz online.
Dlaczego warto poznać założenia terapii koherencji w pracy nauczyciela:
Terapia koherencji wykorzystuje naturalny mechanizm rekonsolidacji pamięci i umożliwiając trwałą modyfikację schematów emocjonalnych.
Podczas szkolenia poznają Państwo, w jaki sposób te procesy mogą być wykorzystywane w pracy nauczyciela, pedagoga czy wychowawcy – nie po to, by diagnozować czy leczyć, ale by lepiej rozumieć emocjonalne reakcje uczniów, ich ukryte potrzeby oraz głębokie mechanizmy regulujące zachowanie.
Zakres i efekty udziału w seminarium:
- jak ludzie się zmieniają: poznanie, jak mózg może zmieniać utrwalone wzorce (rekonsolidacja pamięci)
- zrozumienie zachowań: przybliżenie koncepcji, że trudne zachowania często mają sens emocjonalny (koherencja objawu), nawet jeśli powodują cierpienie
- empatia koherencji w praktyce: bezpieczne, uporządkowane dyskusje grupowe i ćwiczenia refleksyjne wspierające empatię i samoświadomość – kompetencje bardzo przydatne w obszarze edukacji i pomocy pedagogicznej
- wyraźne granice ról: omówienie wskazówek i zasad, jak stosować te koncepcje w sposób bezpieczny i etyczny w nieklinicznych kontekstach, bez przekraczania granic roli nauczyciela
Seminarium otwiera nową perspektywę na codzienne wyzwania w pracy nauczyciela – nie przez podanie gotowych rozwiązań, lecz przez pogłębione zrozumienie i świadome budowanie relacji.
Organizacja i zapisy:
- Liczba godzin: 8 godz. dydaktycznych
- Data szkolenia: 21 listopada 2025 (piątek)
- Szkolenie realizowane będzie w formule stacjonarnej, w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała w Świdnicy, ul. Łukasińskiego 2/3
Po seminarium Uczestnicy otrzymają imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wystawione przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli (Decyzja nr 38/2021 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z 22 listopada 2021 r. o przyznaniu akredytacji Niepublicznej Placówce Doskonalenia Nauczycieli w Świdnicy)
Informacji udzielamy i przyjmujemy zgłoszenia:
- mailowo pod adresem: biuro@annaszywala.pl
- telefonicznie pod numerami: 604 461 929, 500 237 020
- osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica