Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

JĘZYK MIGOWY- POZIOM PODSTAWOWY

Zapraszamy do udziału w 70-godzinnym kursie.

Ustawa o języku migowym została przyjęta przez Sejm RP i weszła w życie 1 kwietnia 2012 r.  Język migowy jest językiem urzędowym w krajach Unii Europejskiej

Cele szkolenia:

  • Poznanie podstaw problematyki środowiska osób niesłyszących i ich potrzeb
  • Poznanie podstaw wiedzy o języku migowym i jego zastosowaniach w pracy z  niesłyszącymi
  • Nabycie praktycznych umiejętności w posługiwaniu się polskim alfabetem palcowym oraz podstawowymi liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Opanowanie ok. 500 podstawowych znaków pojęciowych języka migowego oraz technikę ich używania zgodnie z zasadami zarówno Systemu Językowo-Migowego (SJM), jak też Polskiego Języka Migowego (PJM)
  • Przygotowanie grupy do dalszego kształcenia

Program zajęć:

  • Komunikacja interpersonalna z osobą niesłyszącą     
  • Daktylografia - prawidła przekazywania alfabetu palcowego, liczebników oraz specjalnych układów dłoni
  • Komunikacja w języku migowym - PJM i SJM
  • Uregulowania prawne        

Kadra wykładowców: certyfikowani tłumacze i wykładowcy języka migowego, członkowie Zarządu Towarzystwa Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego GEST: Aleksandra Włodarczak i Olgierd Kosiba.

Mity dotyczące osób z niepełnosprawnościami i języka migowego: 

  • Nieprawdą jest, że niesłyszące dzieci rozwijają się gorzej, a brak słuchu i fonicznej możliwości komunikacyjnej, ograniczają ich rozwój intelektualny         
  • Nieprawdą jest, że osoba niesłysząca może się bez problemu komunikować za pomocą kartki i długopisu
  • Nieprawdą jest, że wszystkie osoby niesłyszące przeczytają z ruchu warg
  • Nieprawdą jest, że każde dziecko z ubytkiem słuchu jest w stanie nauczyć się mówić i rozumieć mowę

Zgłoszenia i informacje:

  • Możliwość indywidualnego dofinansowania z PFRON-u
  • Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiały szkoleniowe
  • Możliwość kontynuowania kursu na wyższych poziomach nauczania

Platforma języka migowego

 

Przejdź do -> Język migowy - poziom doskonalący


Kurs można odbyć także w formie zdalnej. Zachęcamy do kontaktu.

JĘZYK MIGOWY- POZIOM DOSKONALĄCY

Ustawa o języku migowym została przyjęta przez Sejm RP i weszła w życie 1 kwietnia 2012 r.  Język migowy jest językiem urzędowym w krajach Unii Europejskiej

Cele szkolenia:

  • Poszerzenie wiedzy na temat problematyki środowiska osób niesłyszących i ich potrzeb ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji społecznej w sektorze opieki zdrowotnej, edukacji, polityki i religii
  • Poszerzenie wiedzy o języku migowym i jego zastosowaniach w pracy z  niesłyszącymi
  • Opanowanie kolejnych  znaków pojęciowych języka migowego oraz technik ich używania zgodnie z zasadami zarówno Systemu Językowo-Migowego, jak też Polskiego Języka Migowego z uwzględnieniem już poznanych znaków
  • Przygotowanie grupy do dalszego kształcenia

Program zajęć:

  • Powrót do świata ciszy
  • Edukacja
  • Urzędy i instytucje
  • Zatrudnienie i praca
  • Zdrowie - dom i rodzina
  • Podróże, wypoczynek, kultura, sport
  • Kolory, odzież, pożywienie

Kadra wykładowców: doświadczeni i wykwalifikowani tłumacze/wykładowcy języka migowego, członkowie Zarządu Towarzystwa Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego

Platforma języka migowego

Przejdź do -> Język migowy - poziom podstawowy


Kurs można odbyć także w formie zdalnej. Zachęcamy do kontaktu.

ACCELERATED LEARNING. JAK ZWIĘKSZYĆ KREATYWNOŚĆ I SKUTECZNOŚĆ UCZENIA (SIĘ)

Zapraszamy:

  • osoby, które chcą zdobyć uprawnienia trenerskie z zakresu innowacyjnych metod nauczania
  • osoby, które chcą poznać metody i techniki rozwijające pamięć i koncentrację
  • osoby  zainteresowane praktycznym wykorzystaniem w/w technik w pracy dydaktycznej

Co poznamy:

  • metody i techniki usprawniające pracę mózgu, opracowane zgodnie z najnowszymi badaniami z neurobiologii

 

Co zyskamy:

  • umiejętności trenerskie do prowadzenia zajęć metodą HiMemory!
  • wzbogacenie własnego warsztatu pracy o wiedzę i narzędzia zwiększające kreatywność
  • umiejętność planowania warunków zwiększających skuteczność dydaktyczną

Treści kształcenia:

1. W zakresie treningu pamięci:

  • Siedem warunków zwiększenia skuteczności uczenia (się) w dzisiejszym świecie
  • Wybrane zagadnienia neurodydaktyki jako program wspomagający (rola memów i pytań, neurony lustrzane, systemy motywacji, wiedza, co lubi mózg)
  • Główne sekrety Accelerated Learning. Uczenie się jako akt kreacji
  • Wybrane zagadnienia i techniki pamięciowe w ujęciu praktycznym: główne metody pamięciowe, systemy zakładek pamięci, uczenie się języków obcych, notowanie przy pomocy Map Myśli
  • Ćwiczenia koncentracji i uwagi

Po szkoleniu błyszczysz, i tylko Ty wiesz, jak niewiele Cię to kosztowało.

2. W zakresie treningu wyobraźni

  • Rola wyobraźni i siły skojarzeń w procesach uczenia się – budowa i posługiwanie się „żywym” obrazem. Zasada:
    OBRAZ + AKCJA + EMOCJE + MOTYWACJA + RELAKS = PAMIĘĆ
  • Rola wyobraźni i siły skojarzeń w procesach uczenia (się)
  • Poprawa synergii lewej i prawej półkuli mózgu (powrót do równowagi intelektualnej)
  • Podstawy rysunku artystycznego, twórczej wizualizacji, twórczego myślenia

Odkrywasz nowe przestrzenie tego, co możesz i potrafisz, na miarę swoją i swojego czasu.

 

3. W zakresie rozwoju osobowości i kształcenia umysłu

  • Program „MyWay” – wprowadzenie do podstaw autorozwoju
  • Metody poprawy koncentracji  i zwalczania roztargnienia
  • Określanie własnego „superzłącza”
  • Ćwiczenia automotywacji
  • Metody budowy wewnętrznego optymizmu
  • Pobudzanie intuicji
  • Określanie stylu myślenia
  • Pobudzanie ducha przedsiębiorczości
  • Zasady skutecznego działania
  • Zarządzanie czasem

Szukając wyższych aspiracji, poznajesz i tworzysz siebie na nowo.

Prowadzący zajęcia:

Marek Szurawski - ekspert w zakresie rozwoju osobowości i nowoczesnych technik pracy umysłowej, w tym technik uczenia się i twórczego myślenia; twórca Wakacyjnych Szkół Treningu Pamięci, Sprawnego Myślenia i Rozwoju, programu Memoriad Szkolnych – uczniowskich Mistrzostw w Zapamiętywaniu i Otwartych Mistrzostw Polski w tej dziedzinie; certyfikowany trener programu Butterlfly Universe Tony’ego Buzana; autor licznych tłumaczeń, opracowań, programów radiowych, telewizyjnych oraz bestsellerowych książek, m.in.: Pamięć. Trening interaktywny, Pamięć i intelekt. Trening mistrzowski, Pamięć na całe życie. Trening arcymistrzowski; tłumacz, dziennikarz, szkoleniowiec oraz żeglarz – marynista.

Koszt kursu:

Koszt 700 zł obejmuje:

  • autorskie opracowanie materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat ukończenia szkolenia.

Informacje:

  • Zgłoszenia przyjmowane są osobiście, telefonicznie, e-mailem
  • Zajęcia odbędą się w siedzibie Firmy 
  • Oferujemy również możliwość indywidualnego ustalenia terminów, miejsca i kosztu szkolenia dla grupy powyżej 10 osób

JAK UCZYĆ JĘZYKA POLSKIEGO OBCOKRAJOWCÓW

Cele szkolenia:

  • Nabycie wiedzy i kompetencji metodycznych do nauczania języka polskiego jako obcego na wszystkich poziomach zaawansowania
  • Wzbogacenie własnego warsztatu pracy o wiedzę i narzędzia zwiększające kreatywność w nauczaniu
 
 Treści kształcenia:

1.       Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego

  • Metody nauczania (w tym sprawności językowe: słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie)
  • Kompetencje językowe, jakie powinien opanować uczący się języka polskiego
  • Prezentacja podręczników oraz pomocy dydaktycznych

 2.       Gramatyka funkcjonalna języka polskiego

  • Wybrane zagadnienia ze szczególnym uwzględnieniem trudnych miejsc polszczyzny

 3.       Wiedza o Polsce i kulturze w kształceniu językowym cudzoziemców

  • Sposoby korzystania z elementów kulturowych w nauczaniu

 4.       Komunikacja międzykulturowa

  • Kompetencja międzykulturowa i jej wpływ na efektywność uczenia się języka
  • Językowy obraz świata i stereotypy a nauczanie języka

 5.       Kreatywne i innowacyjne metody zwiększające skuteczność uczenia (się)

  • Warunki zwiększania skuteczności uczenia (się)
  • Wybrane zagadnienia i techniki pamięciowe w ujęciu praktycznym

 6.       Planowanie pracy lektora/ trenera

  • Planowanie zajęć, przygotowanie konspektu

 
Efekty kształcenia
:

Uczestnik kursu:

a)      w zakresie wiedzy

-  posiada wiedzę na temat metod stosowanych w nauczaniu języka polskiego jako obcego

-  posiada wiedzę na temat metod kształcenia podstawowych sprawności językowych

-  posiada wiedzę na temat zakresu kompetencji językowych, jakie powinien opanować uczący się języka polskiego na poszczególnych poziomach zaawansowania

-  zna programy, podręczniki oraz pomoce dydaktyczne do nauczania języka polskiego

b)      w zakresie umiejętności

-  potrafi ułożyć program nauczania w zależności od poziomu znajomości języka polskiego oraz potrzeb uczących się

-  potrafi przygotować konspekt zajęć z równomiernym kształtowaniem wszystkich kompetencji

-  potrafi przygotować ćwiczenia rozwijające poszczególne sprawności językowe

-  potrafi dokonać oceny poziomu znajomości języka uczniów oraz ewaluacji efektów pracy

c)      w zakresie kompetencji społecznych

-  ma świadomość poziomu swojej wiedzy, umiejętności merytorycznych i dydaktycznych

-  jest propagatorem poprawnej polszczyzny


Prowadzący zajęcia
:

Dagmara Szałęga – doktor nauk humanistycznych, lektor języka polskiego dla cudzoziemców na wszystkich poziomach zaawansowania (w Polsce i Macedonii), tłumaczka literatury macedońskiej, redaktorka prac naukowych, autorka wielu prac naukowych z zakresu kultury bałkańskiej (w języku polskim oraz serbskim), uczestniczka projektów badawczych i dydaktycznych na uczelniach w kraju i za granicą, stypendystka programów dydaktycznych z zakresu kultury bałkańskiej.

Marek Szurawski - ekspert w zakresie rozwoju osobowości i nowoczesnych technik pracy umysłowej, w tym technik uczenia się i twórczego myślenia; twórca Wakacyjnych Szkół Treningu Pamięci, Sprawnego Myślenia i Rozwoju, programu Memoriad Szkolnych – uczniowskich Mistrzostw w Zapamiętywaniu i Otwartych Mistrzostw Polski w tej dziedzinie; certyfikowany trener programu Butterlfly Universe Tony’ego Buzana; autor licznych tłumaczeń, opracowań, programów radiowych, telewizyjnych oraz bestsellerowych książek, m.in.: Pamięć. Trening interaktywny, Pamięć i intelekt. Trening mistrzowski, Pamięć na całe życie. Trening arcymistrzowski; tłumacz, dziennikarz.


Zapewniamy:

  • autorsko opracowane materiały szkoleniowe
  • certyfikat ukończenia kursu

 
Zgłoszenia przyjmowane są osobiście, telefonicznie, e-mailem. Zajęcia odbędą się w siedzibie Firmy. Oferujemy możliwość indywidualnego ustalenia terminów, miejsca, kosztu szkolenia dla grupy m.in. 10 osób.

KURS PEDAGOGICZNY DLA INSTRUKTORÓW PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU

Zapraszamy na 48-godzinny kurs realizowany na podstawie programu zatwierdzonego przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty nr WNKPSE.5633.15.2019.MSZ.

Cele kursu:

Przygotowanie pracodawców, pracowników do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych związanych z prowadzeniem praktycznej nauki zawodu dla uczniów i młodocianych pracowników poprzez umożliwienie im zdobycia:

  • podstawowej wiedzy z dziedziny psychologii i pedagogiki, umiejętności wspierania rozwoju uczniów, indywidualizowania procesu nauczania i podejmowaniu współpracy z nauczycielami
    i rodzicami/opiekunami,
  • umiejętności z zakresu metodyki niezbędnej do efektywnego prowadzenia zajęć edukacyjnych praktycznej nauki zawodu dla uczniów i młodocianych pracowników,
  • umiejętności rozbudzania zainteresowań uczniów pracą w zespole,
  • umiejętności właściwego doboru metod kształcenia,
  • umiejętność oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów.

 

Ramowy program kursu zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 22 lutego 2019r., Dz. U. 2019r., poz. 391:

  • Podstawy pedagogiki ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki pracy - 5 godzin
  • Elementy psychologii w komunikacji w relacjach „instruktor – osoba ucząca się" - 8 godzin
  • Metodyka praktycznej nauki zawodu - 27 godzin
  • Umiejętności dydaktyczne - 8 godzin

 

Efekty kształcenia:

Uczestnik/Uczestniczka kursu:

  • potrafi organizować zajęcia praktycznej nauki zawodu zgodnie z obowiązującą podstawą programową kształcenia w zawodzie,
  • nabywa umiejętności praktycznego nauczania w wybranym zawodzie zgodnie  z obowiązującymi przepisami kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego,
  • potrafi posługiwać się podstawami wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz metodycznej podczas planowania, organizowania i prowadzenia zajęć praktycznych,
  • potrafi łączyć teorię z praktyką poprzez odpowiednie wykorzystywanie posiadanej specjalistycznej wiedzy wymaganej w wybranym zawodzie z umiejętnością posługiwania się przepisami, instrukcjami i sprzętem niezbędnymi do prowadzenia zajęć praktycznej nauki zawodu,
  • zdobywa umiejętności prowadzenia nadzoru podczas zajęć praktycznych i kontrolowania poprawności wykonywania czynności uczących się zawodu,
  • potrafi organizować stanowiska szkoleniowe niezbędne do praktycznej nauki zawodu,
  • potrafi ocenić efekt pracy ucznia zgodnie z przyjętymi kryteriami oceniania,
  • potrafi rozwijać zainteresowania zawodowe uczniów i wzbogacać ich zawodowe doświadczenie poprzez motywowanie do samodzielnego zdobywania, uzupełniania i pogłębiania wiedzy,
  • nabywa umiejętności kształtowania wśród uczniów pożądanych postaw zawodowych, tj. pracowitości, odpowiedzialności, rzetelności, uczciwości, umiejętności pracy zespołowej, samooceny.

 

Co może zyskać Pracodawca:

  • pracodawcy, którzy prowadzą praktyczną naukę zawodu młodocianych pracowników
    – na podstawie umowy o pracę – otrzymują dofinansowanie ponoszonych kosztów
    na podstawie art. 70b ustawy o systemie oświaty,
  • koszty zatrudnienia i wynagrodzenia pracownika młodocianego są kwartalnie zwracane przez OHP,
  • jeżeli uczeń zda egzaminy czeladnicze.otrzymujemy dodatkowe dofinansowanie za jego kształcenie:
    - gdy nauka zawodu trwa 24 miesiące - dofinansowanie w wysokości ponad 4.500zł,
    - gdy nauka zawodu trwa 36 miesięcy - dofinansowanie będzie wynosić ponad 8 000zł.
 
 
Uczestnikiem kursu może być osoba posiadająca:
  1. tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym do zawodu, którego będą nauczać, i co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, oraz:

    - świadectwo ukończenia technikum, branżowej szkoły II stopnia, technikum uzupełniającego lub szkoły równorzędnej lub

    - świadectwo ukończenia szkoły policealnej lub dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej lub policealnej, lub

  2. tytuł robotnika wykwalifikowanego lub równorzędny w zawodzie, którego będą nauczać, i co najmniej czteroletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, oraz:

    - świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego, liceum zawodowego, liceum technicznego, liceum profilowanego, uzupełniającego liceum ogólnokształcącego lub

    - świadectwo ukończenia technikum, branżowej szkoły II stopnia i technikum uzupełniającego, kształcących w innym zawodzie niż ten, którego będą nauczać, lub

    - świadectwo ukończenia średniego studium zawodowego, lub

  3. dyplom ukończenia studiów:

    - na kierunku odpowiednim dla zawodu, którego będą nauczać, oraz co najmniej dwuletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, lub

    - na innym kierunku niż odpowiedni dla zawodu, którego będą nauczać, oraz co najmniej czteroletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, lub

  4. tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym do zawodu, którego będą nauczać, i co najmniej sześcioletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, oraz świadectwo ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej lub branżowej szkoły I stopnia, lub

  5. tytuł mistrza w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie wchodzącym w zakres zawodu, którego będą nauczać.
 

Prowadzący zajęcia:

Specjaliści efektywnego kształcenia zawodowego, planowania kariery zawodowej, praktyk zawodowych, doświadczeni dydaktycy praktycznej nauki zawodu oraz psychologowie, pedagodzy
z zakresu psychologii i pedagogiki pracy.