Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

PODSTAWY ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO. PRZYWÓDZTWO EDUKACYJNE W ŚWIETLE NAJNOWSZYCH BADAŃ

Cel zajęć 
Po zajęciach uczestnicy będą potrafili:

  • wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania procesem kształcenia i projektowania edukacyjnego do planowania własnej pracy
  • wykorzystać wiedzę na temat roli kształtowania działań edukacyjnych podporządkowanych celom i opartych na danych uzyskanych w wyniku diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych do dobierania strategii i metod zarządzania zespołem nauczycieli
  • projektować proces edukacyjny na podstawie udokumentowanej skuteczności metod i strategii
  • ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych 

Tematyka zajęć  

  1. Skuteczność działań edukacyjnych w świetle badań i metaanaliz
  2. Wykorzystanie w praktyce wyników badań
  3. Własne obserwacje i refleksje nauczycieli jako źródło w planowaniu pracy
  4. Praca zespołu nauczycielskiego – wspólne kształtowanie programu, podejmowanie strategicznych decyzji
  5. Planowanie działań od wskazania końcowego efektu (Backward design)
  6. Kształcenie w celu „zrozumienia” nie tylko „zapamiętania”
  7. Planowanie dla uczenia się
  8. Proces doboru metod i strategii

 

Formy pracy:

Wykłady

Ćwiczenia w planowaniu zadań edukacyjnych

Prowadząca zajęciadr Grażyna Czetwertyńska -  adiunkt na Wydziale „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego; wieloletni kierownik Laboratorium Edukacyjnego Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych; ekspert wiodący w projekcie systemowym MEN dotyczącym przygotowania podstawy programowej i programów dla uczniów polskich poza granicami kraju; współautor i wieloletni dyrektor programu „Szkoła z klasą”.