Zdrowie psychiczne uczniów
NOWOŚĆ W NASZEJ FIRMIE!
Serdecznie zapraszamy na 3-godzinne szkolenie dla pracowników oświaty.
Prowadząca: Agnieszka Mościcka-Teske dr n. hum. z zakresu psychologii;ekspert z zakresu stresu zawodowegoi mobbingu, biegła sądowa, psychoterapeutka.
Szkolenie w formule online.
EDUKACJA NA NOWE CZASY - KREATYWNE I SKUTECZNE UCZENIE (SIĘ)
NOWOŚĆ W FIRMIE!
Serdecznie zapraszamy do udziału w 25-godzinnym szkoleniu przygotowującym nauczycieli do kreatywnego kształcenia zdalnego.
Szkolenie poszerzone będzie o elementy neurodydaktyki i innowacyjnych metod korzystania z nowych technologii.
Trening umiejętności społecznych w przeciwdziałaniu niedostosowaniu społecznemu
NOWOŚĆ W NASZEJ FIRMIE!
Już wkrótce gościem w naszej Firmie będzie Tomasz Bilicki, inaugurujący 30-godzinne szkolenie z zakresu TUS
Szkolenie prowadzone będzie w formule hybrydowej
Jak pomagać sobie i uczniom w kryzysie
NOWOŚĆ W NASZEJ FIRMIE!
Serdecznie zapraszamy na 5-godzinne szkolenie
Prowadzący: Tomasz Bilicki - pedagog; terapeuta; certyfikowany interwent kryzysowy; trener TUS; twórca metody Motivation Punch
Szkolenie w formule online.
Podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Aktualne problemy i możliwości pomocy
Zapraszamy osoby zainteresowane zdobyciem/ aktualizacją wiedzy z zakresu autystycznego spektrum zaburzeń do kolejnej edycji szkolenia
70-godzinne szkolenie odbędzie się w formule online.
Neurodydaktyka. Od wiedzy neurobiologów do praktyki pedagogicznej
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej edycji 35-godzinnego szkolenia.
Zajęcia odbywać się będą w formule hybrydowej
Edukacja poprzez gry, czyli o wykorzystaniu gier i grywalizacji w edukacji zdalnej, hybrydowej i stacjonarnej
NOWOŚĆ W NASZEJ FIRMIE
Szkolenie 5-godzinne, w formule online
Interwencja kryzysowa w placówkach oświatowych
Serdecznie zapraszamy na unikatowe szkolenie z zakresu udzielania pomocy psychologicznej osobom w sytuacji kryzysu i przeżytej traumy
Szkolenie odbędzie się w formula hybrydowej
Wykorzystanie elementów muzykoterapii w pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo
NOWOŚĆ W NASZEJ FIRMIE
Szkolenie 8-godzinne, w formule stacjonarnej.
Accelerated learning. Jak zwiększyć kreatywność i skuteczność uczenia (się)
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej edycji 50-godzinnego szkolenia trenerskiego,
przygotowującego do prowadzenia zajęć wspierających rozwój mechanizmów uczenia (się) autorską metodą HiMemory!
Zajęcia odbywać się będą hybrydowo, w siedzibie Firmy Szkoleniowo Doradczej-Anna Szywała oraz online na platformie webinarowej MyOwnConference.
Szkolenie przygotowujące nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy
30-godzinne szkolenie zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 sierpnia 2009 r. w sprawie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych z zakresu udzielania pierwszej pomocy (Dz. U. z dnia 31 sierpnia 2009 r.)
MOTIVATION PUNCH. Profilaktyka zachowań ryzykownych typu liderskiego i rówieśniczego
Rytmika i zajęcia muzyczno-terapeutyczne w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
40-godzinne szkolenie przygotowujące do prowadzenia zajęć z dziećmi z wyżej wymienionego zakresu
Czy kompetencje przyszłości tworzą się w przedszkolu, czyli o twórczych projektach i innowacjach w wychowaniu przedszkolnym
Szkolenie zgodne z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021
Cel ogólny:
Podniesienie efektywności uczestników szkolenia poprzez:
- nabycie umiejętności tworzenie sytuacji edukacyjnych nastawionych na rozwijanie umiejętności proinnowacyjnych dzieci, w tym kreatywności
- poszerzenie własnego warsztatu pracy
- znajomość kompetencji kluczowych
- rozwijanie kompetencji cyfrowych
- wykorzystanie w procesie wychowawczym gier edukacyjnych
- zapoznanie z wybranymi podejściami, metodami i narzędziami dydaktyki cyfrowej
- doskonalenia umiejętności tworzenia i realizacji projektów edukacyjnych
Treści kształcenia:
- Kompetencje przyszłości – czym są?
- Jak rozwijać kompetencje proinnowacyjne, w tym kreatywność i samodzielność dziecka?
- Innowacje w przedszkolu
- Twórcze projekty i dobre praktyki w wychowaniu przedszkolnym
- Gry a edukacja małego dziecka
- Wprowadzenie do dydaktyki cyfrowej (wychowanie przedszkolne)
Efekty kształcenia:
Uczestnik/ Uczestniczka po szkoleniu:
w zakresie wiedzy:
- zna przepisy i zasady związane z działalnością innowacyjną przedszkola
- zna kompetencje kluczowe
- zna wybrane metody dydaktyki cyfrowej
- zna wybrane gry edukacyjne
w zakresie umiejętności:
- włącza działania proinnowacyjne w proces wychowawczy
- potrafi organizować sytuacje edukacyjne nakierowane na rozwijanie kompetencji proinnowacyjnych dziecka
- włącza gry edukacyjne (modyfikuje je oraz projektuje własne) do procesu edukacyjnego
- stosuje wybrane metody dydaktyki cyfrowej oraz korzysta z otwartych zasobów edukacyjnych
- rozwija kompetencje kluczowe poprzez właściwe projektowanie procesu edukacyjnego w przedszkolu
w zakresie kompetencji społecznych: - dzieli się własnym doświadczeniem i wiedzą
- współpracuje w grupie
- współpracuje z rodzicami
- wykorzystuje nowe technologie w procesie komunikacji
Metody i formy zajęć:
Warsztat interaktywny, pokaz, prezentacja multimedialna, dyskusja
Narzędzia ewaluacji:
Ankieta ewaluacyjna
Literatura:
Wybrana literatura:
Krzysztof Ciurej, Dariusz Martynowicz, Piotr Kaja, Andrzej Peć, Krzysztof Eran Werber Funkodowanie dla najmłodszych. Wychowanie Przedszkolne. Warszawa 2017
Wprowadzenie do metodyki P21. Red. M. Milczewska, P. Kaja, A. Peć, Warszawa 2014
Edward de Bono - Naucz swoje dziecko myśleć, Warszawa, „Prima” 1994
Z. Pietrasiński: - Myślenie twórcze, Warszawa 1989
E. Nęcka,- Psychologia Twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
EduFakty – uczyć nowocześnie (numery dostępne: http://edufakty.pl/edufaktyWA
Autor programu i prowadzenie zajęć:
Andrzej Peć - pedagog, trener, dydaktyk, ekspert do spraw nowych technologii w edukacji i grywalizacji, współautor gier edukacyjnych, autor wielu publikacji naukowych, popularnonaukowych i metodyczno-dydaktycznych, w tym z zakresu edukacji małego dziecka, edukacji regionalnej, nauki programowania. Uczestnik i realizator wielu projektów edukacyjnych i kulturowych (m. in. „Twórczy Nauczyciel – Twórcza Edukacja”, „P21 – Twórcze Przedszkole XXI wieku”, „Cybernauci”, „GRYWALIZACJA w edukacji i biznesie”, „Tu#programujeMY2”), członek zespołu nominowanego do WORLD SUMMIT AWARD 2007 za najlepszy projekt e-learningowy w Polsce.