Jak przygotować webinarium
Szanowni Państwo,
w związku ze wzrostem ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i zawieszeniem tradycyjnych zajęć dydaktycznych, 7 kwietnia 2020 r. zorganizowaliśmy dla Państwa bezpłatne seminarium metodyczne, którego tematem była prezentacja metod kształcenia na odległość, pn. Jak przygotować webinarium?
Celem webinaru była demonstracja przykładowego środowiska (instruktaż step-by-step) w zakresie umożliwiającym szybkie i skuteczne zainicjowanie przez nauczyciela usługi webinaryjnej. Webinar poruszył temat zasad i metod organizowania, przygotowywania i przeprowadzania webinaru (lekcji online).
Tematyka webinaru:
- Wprowadzenie
- Zasady realizacji i udziału w webinarze. Uczestnik (Uczeń), prowadzący (Nauczyciel), organizator (administrator)
- Demonstracja przykładowego środowiska (step-by-step) w zakresie umożliwiającym szybkie i skuteczne zainicjowanie usługi webinaryjnej LOL (Lekcji OnLine).
- Obsługa webinaru.
- Wzmianki o wybranych środowiskach alternatywnych i dodatkowych, „zadanie domowe”
Prowadzący szkolenie: Krzysztof Sługocki - specjalista z zakresu m.in. informatyzacji, nowych technologii, stosowania prawa (głównie: prawo oświatowe, prawo autorskie, prawo administracyjne, ochrona danych osobowych, dostęp do informacji publicznej); doświadczony trener z zakresu zastosowań informatyki, rozwoju i doskonalenia umiejętności osobistych.
Nagranie z webinaru można obejrzeć tutaj -> KLIK
Zapraszamy do zapoznania się z naszą stałą ofertą szkoleń OnLine:
- dr Izabela Fornalik:Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz spektrum autyzmu
- dr Izabela Fornalik: Lęk i stres w czasie zagrożenia. Jak być wsparciem dla uczniów i ich rodziców?
- dr Izabela Fornalik: Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD) u dzieci i młodzieży. Garść wiedzy przydatnej w szkole
- dr Izabela Fornalik: Spotkanie z traumą... a zaburzenie stresowe pourazowe (PTSD). Jak pomóc uczniom?
dr Agnieszka Mościcka-Teske: Zdrowie psychiczne - czym jest i jak o nie dbać
dr Agnieszka Mościcka-Teske: Praca zdalna w dobie koronawirusa - wyzwanie dla pracowników i kierowników
- dr Agnieszka Mościcka-Teske: Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela - jak angażować się bez ryzyka wypalenia
- Andrzej Peć: Zdalna szkoła – gry i grywalizacja w edukacji wczesnoszkolnej
- Andrzej Peć: Uczę zdalnie, czyli narzędziownik nauczyciela (cykl szkoleń, klasy IV – VIII)
- Andrzej Peć: Uczę zdalnie, czyli narzędziownik nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej (cykl szkoleń)
- Andrzej Peć;: Cyberbezpieczeństwo w edukacji na odległość
- Andrzej Peć: Zdalne Przedszkole, czyli o organizowaniu działań w domu wspomagających rozwój dziecka
- Andrzej Peć: Zdalne Przedszkole, czyli o organizowaniu działań w domu wspomagających rozwój intelektualny dziecka (ze szczególnym uwzględnieniem edukacji matematycznej)
- dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ: Neurodydaktyka
- Tomasz Bilicki: Profilaktyka zachowań ryzykownych typu liderskiego i rówieśniczego Motivation Punch
- Tomasz Bilicki: Jak pomagać sobie i uczniom w kryzysie
- Tomasz Bilicki: Interwencja kryzysowa w placówkach oświatowych
- Dorota Nawrotek: Jak odetchnąć i wyrwać się z pułapki przeciążenia i stresu?
- Dorota Nawrotek: Jak budować odporność psychiczną nauczycieli i uczniów?
- Dorota Nawrotek: Między pasją a skutecznością, czyli jak uczyć, inspirować, fascynować?
- Dorota Nawrotek: Metody coachingowe w pracy z uczniem i rodzicem
Szkolenia realizowane w ramach 3-częściowego cyklu Charyzmatyczne przywództwo w edukacji:
- Dorota Nawrotek: Siła i odporność psychiczna - kompetencja charyzmatycznego lidera
- Dorota Nawrotek: Coachingowe kompetencje charyzmatycznego lidera
- Dorota Nawrotek: Charyzmatyczne przywództwo w edukacji