Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

NAUCZYCIEL RYTMIKI I ZAJĘĆ MUZYCZNO-TERAPEUTYCZNYCH W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ

Zapraszamy do udziału w 55-godzinnym kursie doskonalącym

Cel szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy i umiejętności zastosowania rytmiki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
  • Uświadomienie roli zajęć rytmiczno-muzycznych w ogólnym rozwoju dziecka;
  • Nabycie umiejętności wykorzystania instrumentów perkusyjnych do ćwiczeń rytmiczno-ruchowych;
  • Nabycie umiejętności prowadzenia zajęć muzycznych z wykorzystaniem piosenek, ćwiczeń rytmicznych i tańców;
  • Nabycie umiejętności projektowania zajęć uwzględniających korelację różnych dziedzin sztuki;
  • Nabycie umiejętności zastosowania właściwych ćwiczeń terapeutycznych do różnych dysfunkcji rozwojowych

Moduł I. Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss

  1. Praktyczne zapoznanie z metodą
  2. Metoda aktywnego słuchania muzyki jako forma integracji różnych form aktywności: słuchania, grania, tańczenia i śpiewania z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych
  3. Interpretacja muzyki środkami pozamuzycznymi, fabularyzowanie muzyki połączone
    z prostymi ruchami rytmicznymi
  4. Tworzenie układów ruchowych z wykorzystaniem muzyki klasycznej
  5. Sposoby i możliwości wykorzystania muzyki klasycznej
  6. Proste formy taneczne – improwizacje ruchowe

Moduł II. Rytmika jako metoda rozwijania twórczej aktywności ruchowej

  1. Podstawowe zasady rytmiki
  2. Proste ruchy taktowania
  3. Wykorzystanie i tworzenie własnych układów ruchowych do piosenek
  4. Ćwiczenia związane z zastosowaniem rytmiki wg J. Dalcroze'a
  5. Rytmika jako forma rozwijania sprawności układu mięśniowo-ruchowego (rehabilitacja ruchowa)
  6. Rozwój i usprawnianie zdolności intelektualnych ( w tym koncentracji uwagi, pamięci, spostrzegawczości, zaburzeń zachowania) poprzez rytmiczne ćwiczenia i improwizacje

Moduł III. Kinezjologia edukacyjna

  1. Gimnastyka umysłu jako metoda usprawniająca jego pracę, wspomagająca pamięć
    i koncentrację, doskonaląca procesy uczenia się
  2. Innowacyjne metody pracy z dzieckiem – formy aktywności ruchowej
  3. Kinezjologia edukacyjna w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (m.in. trudności w nauce, nadpobudliwość psychoruchowa)
  4. Praktyczne zastosowanie metody - ćwiczenia usprawniające koordynację motoryki ciała oraz aktywizujące synchronizację obu półkul mózgowych
  5. Malowanie muzyki

Moduł IV. Zastosowanie metody dobrego startu we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dzieci 5-6-letnich

  1. Cele, znaczenia ćwiczeń w Metodzie Dobrego Startu
  2. Praktyczne zastosowanie metody
      - w ramach przygotowania dzieci do podjęcia nauki szkolnej, w okresie poprzedzającym naukę czytania i pisania
      - dla uczniów klas pierwszych, podczas lekcji, a także w formie zajęć śródlekcyjnych
  3. Rodzaje ćwiczeń – ćwiczenia ruchowe, ruchowo-słuchowe, ruchowo-słuchowo-wzrokowe oraz harmonizujące wszystkie funkcje psychomotoryczne
  4. Praktyczne zapoznanie z rodzajami ćwiczeń i wzorami graficznymi – kreślenie wzorów literopodobnych i grafomotorycznych
  5. Zabawy muzyczno-ruchowe
  6. Ćwiczenia rytmiczno-muzyczne aktywizujące psychoruchowo

Moduł V. Pedagogika zabawy

  1. Cele, zasady, metody pedagogiki zabawy
  2. Rodzaje zabaw wraz z przykładami
  3. Zabawy muzyczno-ruchowe
  4. Proste tańce integracyjne różnych narodów – tańce w kręgu
  5. Zabawy integracyjne aktywizujące dużą grupę
  6. Zabawy nastawione na działanie, przeżywanie, doświadczanie i twórcze poznawanie rzeczywistości
  7. Kreatywne znaczenie zabawy, rozwijanie twórczej aktywności w zabawach muzycznych

Moduł VI. Muzykoterapia

  1. Założenia, cele, metody i formy muzykoterapii
  2. Ćwiczenia relaksacyjne
  3. Ćwiczenia i zabawy terapeutyczne i integracyjne
  4. Ćwiczenia i metody pracy wykorzystujące muzykę i ruch w różnych formach
  5. Ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne
  6. Praktyczne ćwiczenia wg Mobilnej Rekreacji Muzycznej

Moduł VII. Metoda Carla Orffa

  1. Założenia, cele i metody
  2. Formy kontaktu dziecka z muzyką – ćwiczenia praktyczne (śpiew; ruch przy muzyce; gra na instrumentach perkusyjnych; słuchanie muzyki; tworzenie muzyki)
  3. Improwizacje rytmiczne, wokalne, instrumentalne i ruchowe (opowiadania muzyczne

 

Zajęcia prowadzą:

Bożena Piotrowska - animator KLANZY; edukator Nowej Szkoły; posiada certyfikaty uprawniające do prowadzenia zajęć z Pedagogiki Zabawy, Muzykoterapii i Metody Dobrego Startu;

 Informacje

  • Zgłoszenia przyjmowane są osobiście, telefonicznie, e-mailem;
  • Szkolenie odbędzie się w siedzibie Firmy;
  • Oferujemy również możliwość indywidualnego ustalenia terminów szkolenia dla grupy powyżej 10 osób