Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

MYŚLENIE KOMPUTACYJNE W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA, CZYLI O PROGRAMOWANIU DLA NAJMŁODSZYCH

Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

Cele: Podniesienie kompetencji cyfrowych nauczyciela i przybliżenie ich zalet w edukacji

Liczba godzin: 4 godziny

Prowadzący:
Andrzej Peć
- trener, pedagog, regionalista, współautor koncepcji metodycznej "Projektu P21 - Twórcze Przedszkole XXI w.", autor wielu publikacji metodyczno - dydaktycznych z zakresu edukacji małego dziecka, członek zespołu autorskiego pakietów do nauki programowania "Funkodowanie dla najmłodszych", trener w ogólnopolskim projekcie "Cybernauci - kształtowanie właściwych postaw w Internecie".

Ramowy program zajęć:
- Myślenie komputacyjne - dlaczego warto wprowadzać juz w przedszkolu?
- Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (edukacja wczesnoszkolna), a nauka programowania
- Programowanie w edukacji małego dziecka, czyli o rozwijaniu umiejętności prostych i kompetencji złożonych
- Programowanie bez komputera (przykłady zabaw, gier i sytuacji edukacyjnych)
- Programowanie w ruchu oraz programowanie dźwiękiem
- Funkodowanie dla najmłodszych (wraz z zajęciami na "Magicznym Dywanie")

Partner technologiczny: Funtronic