Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

JAK POMÓC DZIECKU ROZPOCZYNAJĄCEMU EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ

SZKOLENIE DLA RODZICÓW

Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu –
o tym jak
żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć,
odczuwa
ć, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat.

Robert Fulghum

Pierwsze lata życia dziecka decydują o jego dalszym rozwoju i późniejszym życiu. Właśnie w tym okresie rozwija się większość wrodzonych predyspozycji, podstawowych funkcji psychicznych, wartości i nastawień społecznych, kształtują się również jego możliwości intelektualne, w tym także zdolność uczenia się. Z tego powodu działania edukacyjne i wychowawcze podejmowane przez rodziców w tym okresie rozwoju dziecka powinny być szczególnie przemyślane i ukierunkowane na wszechstronny jego rozwój.

Szkolenie dedykowane jest rodzicom dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną, stanowi ciekawe i praktyczne kompendium wiedzy na temat rodzicielskich możliwości wsparcia małego dziecka oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi zarówno w przedszkolu jak i w domu. Spotkanie ma interaktywny charakter, odbywa się w miłej atmosferze, stanowi niepowtarzalną okazję wymiany doświadczeń i rozwiania swoich.

Program szkolenia:

  1. Jakim jestem rodzicem? Konsekwencje stosowania różnych stylów wychowawczych.
  2. Ciekawostki rozwojowe – czy moje dziecko prawidłowo się rozwija?
  3. Kiedy dziecko nie chce iść do przedszkola… czyli o problemach adaptacyjnych dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną.
  4. Okiełznać przedszkolaka, czyli jak mądrze stawiać granice małemu dziecku?
  5. Jak radzić sobie z napadami złości i gniewu małego dziecka i nie zwariować?
  6. „Umiem i  potrafię” - wzmacnianie poczucia własnej wartości małego dziecka.

Prowadząca: dr Renata Bibik – psycholog, pedagog, terapeuta pracujący w nurcie poznawczo - behawioralnym; profilaktyk socjoterapeuta; wykładowca akademicki; specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń, treningów i superwizji m. in. dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów, rodziców, pracowników socjalnych w zakresie kompetencji zawodowych, wychowawczych, interwencyjnych oraz samorozwoju zawodowego. W ramach współpracy ze szkołami prowadzi konsultacje psychologiczne dla uczniów i ich rodziców oraz zajęcia terapeutyczne dla dzieci.