Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą cyklu autorskich szkoleń.

Wszystkie szkolenia składają się w 80% z ćwiczeń, dzięki którym uczestnicy mogą lepiej zrozumieć zagadnienia lub doświadczyć działania rekomendowanych metod.



1. Jak odetchnąć i wyrwać się z pułapki przeciążenia i stresu?

Szkolenie obejmuje kluczowe zasady radzenia sobie ze stresem, metody minimalizowania jego długotrwałych skutków, a także wzbogaca kompetencje nauczyciela o wiedzę, którą można wykorzystać w czasie dodatkowych zajęć z wychowankami.

 

Treści kształcenia:

  • Skąd się bierze Twój stres? – autodiagnoza
  • Krótki przegląd wybranych teorii psychologicznych
  • Sprawdzone techniki antystresowe i relaksacyjne
  • Świadomość źródłem wolności od stresu - ćwiczenie coachingowe
  • Jak przeciwdziałać skutkom długotrwałego przeciążenia i stresu, czyli eichelbergerowskie 8xO
  • Sprawdzone techniki antystresowe
  • Kluczowe zasady pracy z emocjami
  • Praca z ograniczającymi i stresującymi przekonaniami
  • Ćwiczenia coachingowe
 
 

2. Jak budować odporność psychiczną nauczycieli i uczniów?

Szkolenie online skierowane jest do nauczycieli, którzy chcą zadbać o swoja odporność psychiczną i zbudować zespół uczniowski odporny psychicznie.

 

Treści kształcenia:

  • Wprowadzenie w zagadnienie budowania odporności psychicznej
  • Autodiagnoza – ćwiczenie coachingowe
  • Analiza i planowanie strategii możliwości kształtowania odporności psychicznej własnej i zespołu
  • Jak wzmacniać zaangażowanie zespołu uczniowskiego?
  • Mistrzowski plan - metody coachów i skutecznych menedżerów
  • Minimalizowanie oporu przed nowymi wyzwaniami
  • Wyzwanie w stylu Kaizen
  • Zasady budowania zdrowych, opartych na szacunku i otwartości, relacji z pracownikami,  uczniami i przełożonymi - asertywność a szacunek dla drugiego człowieka.

 

 

3. Między pasją a skutecznością, czyli jak uczyć, inspirować, fascynować?

Cykl warsztatów skierowany do nauczycieli pragnących świadomie kształtować swój wizerunek, doskonalić sztukę przekazu, uatrakcyjniać zajęcia, pobudzać uczniów do aktywności, wyzwalać w nich kreatywność i zainteresowanie tematem.

 

Treści kształcenia:

  • Zasady komunikacji kluczowe w pracy nauczyciela
  • ABC autoprezentacji i prezentacji
  • Kształtowanie wizerunku wspierającego rozwój kariery pedagoga
  • Nauczyciel w oczach rodzica – wywiadówki, jako ważny element budowania relacji z rodzicami
  • Style charyzmy i możliwości ich wykorzystania w pracy nauczyciela
  • Ćwiczenia wspierające pracę z głosem i dykcją
  • Storytelling, czyli opowieści mistrzów
  • Sprawdzone zasady wspierające proces uczenia się i zapamiętywania
  • Wybrane techniki aktywizujące wspierające w tworzeniu nieszablonowych, opartych na doświadczeniu zajęć
 
 
4. Metody coachingowe w pracy z uczniem i rodzicem
W procesie szkolenia uczestnicy poznają podstawowe założenia coachingu, przećwiczą  technikę aktywnego słuchania, zdobędą umiejętność formułowania pytań coachingowych, otrzymają zestaw sprawdzonych narzędzi, wykorzystywanych w coachingu.
 
Treści kształcenia:
  • Źródła coachingu, ujęcia (definicje) coachingu, filozofia i założenia coachingu
  • Proces coachingu i kluczowe kompetencje coacha
  • Komunikacja i koncentracja na rozwiązaniachw coachingu
  • Coaching a procesy uczenia i nauczania
  • Koło kompetencji nauczyciela – coacha
  • Coaching a motywacja ucznia
  • Umiejętność zadawania pytań prowadzących do zrozumienia
  • Techniki coachingowe a budowanie relacji z wychowankiem
  • Caoching w relacjach z rodzicem – wywiadówka, która pomaga budować relacje
  • Coaching jako wsparcie rozwoju nauczyciela
 
Autorka programów i prowadząca zajęcia:
Dorota Nawrotek - trenerka, akredytowany coach Izby Coachingu; konsultantka badania Odporności Psychicznej testem MTQ48 oraz badania Zintegrowanego Modelu Przywództwa ILM72. Specjalistka zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada doświadczenie w obszarze kontaktów z mediami - dziennikarka telewizyjna i radiowa, współpracuje z czasopismem „Charaktery”, pełni funkcję rzecznika prasowego; wykładowca akademicki. Przeprowadziła ponad 3000 godzin warsztatów i ponad 700 godzin coachingów indywidualnych dla osób pełniących kluczowe funkcje w firmach i organizacjach.